sick.

min bejbi o jag ligger hemma i vinterkräksjukan. vaknade igår båda två, illamående. la oss på soffan, sen sprang charlie iväg o spydde, direkt efter sprang jag o spydde. o de va kaskadspya. aldrig vart me om någe liknande. så fortsatte de för mig hela dagen o kvällen, fick inte behålla varesig vatten, kallt te eller nypon/blåbärssoppa. va helt matt, svimfärdig o febrig. orkade inte röra mig o sov mest hela tiden mellan attackerna. charlie hade turen att "bara" spy en gång, ha feber o ligga utslagen på soffan. idag vaknade han pigg o frisk men jag började me att spy igen, har klarat mig med 3 ggr idag, skönt de. får iafl behålla blåbärssoppa o vatten nu, o provade nyss dricka kaffe men ångrade mig efter nån klunk, gjorde ont i magen o blev illamående. så håller mig till de andra istället. jag har inte haft magsjuka/kräksjuka på säkert 12 år, jag brukar alltid klara mig ifrån de. men icke nu :( mami e också sjuk, hon har dock bara huvudvärk o illamående utan kräkningar. hatar o spy, verkligen de värsta som finns. så hoppas ja inte gör de någe mer nu, vill va frisk!

dock ligger ja o läser om läkemedel, läkemedelsuträkning för sjuksköterskor, första hjälpen/HLR/D-HLR, stroke, hjärtinfarkter o diverse andra sjukdomar nu :) intressant! läser ju som sagt medicinsk grundkurs nu o den e skitrolig :) tenta nästa fredag, gah. men de ska gå bra.

nu är de bara 5,5 vecka kvar tills vi gifter oss. yiha :) möhippa e på gång för mig men vet inge mer än så, och de är väl de som är grejen? ;) haha. spännande! klänning är icke fixad än men ska få en uppsydd av kim, charlies syster. ska köpa tyg o sånt nästa vecka. personer som ska närvara i stadshuset är nästan klart o på efterfesten e många vänner inbjudna. änsålänge känns de bra, inte så nervöst. men de kommer väl de också. förövrigt känns de så jävla bra me charlie, så jag tvivlar inte en sekund på de här. även om de började "oseriöst" så har känslorna funnits där sen länge, bara att vi inte "vågade" säga någe i rädsla för va den andra tyckte, o rädsla för att förstöra vår vänskap som varit så jäkla tight hela tiden. men som sagt, ingen runtom oss blev förvånad när vi sa att vi blivit tillsammans, de va väntat enligt dom, så de känns ju fint :)

hittar icke sladden till mobilen så kan inte lägga upp bilder än, ska leta imörn när jag förhoppningsvis e bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0