första dan, check!

sådär då, finally! nu är första dagen avklarad och vi har fått schema samt lite allmän info om kursen och hur det är upplagt. 7.42 gick ja upp imorse, fixade mig o kekade en snabb frulle. sen blev de en liten promenix till tunnelbanan på 4-5 min eller va de tar, köpa busskort o sen hoppa på tuben mot fridhemsplan. de tar bara 15 min dit så de är smidigt som fan, o ligger bara 150 m från ingången till tuben också så de e inte jobbigt o åka dit heller ;) vid halv 11 va vi klara iafl och då åkte jag iväg för o möta paps för en lunch, mamma hade läkarbesök/röntgen då hon blev påkörd i lördags och slog i huvudet och fick väldans ont i rygg/nacke, hm. jaja, efter lunchen släppte paps av mig vid fridhemsplan igen för mitt läkarbesök o de gick väl bra. blodtryck 118/86 o puls 74. liite högt för o va mig men va lite stressad så va antagligen därför. pratade också om min medicin och jag ska få prova ritalin kapslar nu istället, dom e lättare att ta och de snabbverkade ämnet kommer inom en timme o maxeffekt efter 4-5 timmar. på concertan är de snabbverkande inom 2-3 tim o maxeffekt efter 6 tim. har provat ritalin förut men då tabletterna o de funkade inte alls, så vi får la se hur de här går. de är alltså min ADHD medicin ja pratar om nu :)

men ja, för att återgå till skolan. jag kommer gå tisdagar och torsdagar, 9-12 i 4 veckor. sen får man åka dit o plugga ändå dom andra dagarna för vi kommer ha seminarium, föreläsningar, uppsatser osv. så de e ju skola heltid ändå även fast man inte alltid har lärarledda lektioner. så imorn ska ja in och prata me min coach/mentor vid 11, lägga upp en studieplan o bestämma praktikplats, onsdag ledig och torsdag som sagt, första dagen med kursen vård och omsorg, 9-12. och vecka 7-10 kommer vi gå ut på praktik, redan liksom? ska försöka få någe sjukhus eller vårdcentral, de är ju mest intressant. men we'll see! de kändes iafl sjukt bra och jag e taggad som fan. de liksom kickade in när dom sa; "va härligt att se så många här som blir något inom vården, ni behövs!" då slog de mig på riktigt att; "shit! nu är jag verkligen igång!" och då bara rös jag i hela kroppen, lyckorus! jag älskart. ambulansen HERE I COME! :D

kommer nog bli lite roligare att läsa bloggen nu när jag GÖR någe om dagarna, inte ba sover o festar. nu blir de plugg, träning o massa mer. så stay tuned ;)



1. min fina kalender
2. jag skriver upp saker - det går framåt ;)
3. mitt fina hus
4. min korridor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0