söndag och besök på SÖS..

så va veckan över o helgen schlutt. vi va på kryssning tor-fre. och ja tror fan vi va dom enda som va såpass nyktra som vi va, ja hade druckit 1 cider o charlie hade druckit 4 öl.. haha! de va så kul o se hur alla härjade, o hur alla däckade, en efter en.. inne på klubben där på båten, under konserterna. jisses! vi satt o kekade buffé, satt i baren o ba chillade, tog en cigg, snackade o kollade på folk. vi avslutade desto hårdare men de va skönt o börja så lugnt som vi gjorde. vi gick o la oss strax före kl 12 i fredas kväll, o igår åkte vi ba o handlade o sen tänkte vi ha myskväll, men de blev att dra över till anki o kim, o där va frida o johan också.. så de va en trevlig liten parkväll faktiskt ! också den ganska lugn. gött de!

idag vaknade jag me magsmärtor o blod.. o de blev värre o värre. tog 3 dexofen o 2 alvedon, men de hjälpte ingenting. o då används ändå dexofen för svåra smärtor. blä! jag låg dubbelvikt i soffan, tårarna forsade o ja försökte hitta en ställning o ligga i som icke gjorde ont. de gick åt helvete. jag trodde värktabletterna skulle kicka in men som sagt, ingen lycka där inte. tillslut kunde ja inte ens röra på mig som vanligt o jag kallsvettades o hade frossa. ringde sjukvårdsupplysningen som sa åt mig o åka in på dirr, så 15 min senare va vi på SÖS, o där la ja mig på bänken o tårarna rann fortfarande av smärtan. charlie kände sig en aning maktlös o såg ba nervös ut där han satt, gulle. en sköterska kom ut när hon hörde mig gråta o frågade om vi fått hjälp, charlie sa nej o hon bad mig följa me för prover. blodtryck 136/98, temp 37,4 (o då hade ja tagit alvedon 1,5 timme innan, alltså va tempen högre egentligen), Hb värde på 164.. liite för högt. han sa att de berodde på att ja va uttorkad, va sjukt blek o matt, glanslösa ögon.. o helt plötsligt stod de 2 läkare o 3 sköterskor runt mig, in på läkarrummet, där satte dom en infart o gav mig dropp o smärtstillande, samtidigt som han körde upp den vaginala ultraljudsgrejen. o ja, tror de fan eller ej. jag va gravid, tills idag. jag förvånas inte ens längre. dom mätte hcg halten genom blodprover, o så tog dom massa andra prover ja icke vet vare va. sen tog dom gravtest som fortfarande visade svagt pos, som de iofs kan göra ett tag efter missfall eller abort, men ja. han hade svårt o hitta vänstra äggstocken också o eftersom de va där ja hade ont funderade han på om de kunde va ett utomkveds på den, så ja blev tillsagd o inte keka eller dricka någe mer, o så blev ja inlagd. dom uteslöt dock utomkveds senare o ja ville hem, dom ville inte släppa hem mig o försökte övertala mig in i de sista. jag vägrade. jag ville bara hem me charlie o kramas, inte ligga där själv. så han skrev ut mer dexofen o starkare tablett, citodon som man kombinerar me dexofen o sen voltaren.. 400 kr kostade de, sköj. så nu ligger ja nerbäddad här i soffan o e halvt avtrubbad av alla mediciner, ganska skönt de för o slippa smärtan.

ja missade ju mitt gynbesök i december där dom skulle kolla vafan de e för fel på mej, så nu har han skickat en remiss så dom kan ta tag i de där o utreda varför. först trodde man ju de berodde på mina dåliga sköldkörtelvärden men de verkar ju va riktigt fel de där. så vi får la se va som sägs tillslut.

inga jävla kommentarer om de här nu om ni ska säga någe dumt, jobbigt som de e ändå.

hejpa.








1. medicinerna, utom voltarenen då.

2. IV-kanylen.

3. bejbi sitter i stolen bredvid, nervös o rastlös.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gumman då! :( Att det aldrig ska bli bra me dig! styrkekramar

2010-03-01 @ 11:54:34
URL: http://melondoft.blogg.se/
Postat av: sofy.

näe, de verkar va mitt jävla öde här i livet, åka på all jävla skit o inte få va normal alls när de gäller nått. "helt underbart" fan va ja e BITTER nu känner ja men ja e verkligen så jävla less på de här. v 5+3 va ja i iafl. hinner ju aldrig bli glad åt ett positivt test innan de fuckar upp sig! :(



tack för omtanken, o ledsen att ja e sämst på o höra av mig! :( får ses snart.



PUSS!

2010-03-01 @ 18:49:53
URL: http://sweetestass.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är lugnt, jag är ju inte direkt världsbäst på att höra av mig heller. Ja, måste absolut ses snart. Hur ser din vecka ut? Jag är hyfsat ledig, ifall du skulle ha nån tid över. Bara att hojta till! Puss o kram

2010-03-02 @ 02:06:56
URL: http://melondoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0